Aktualności
Wspieranie sportu na dwa sposoby
Wspieranie sportu na dwa sposoby

Partnerskie Kluby Biznesu to projekt biznesowy zainicjowany przez Radosława Rogiewicza, przedsiębiorcę z Włocławka. Spotkanie, jakie odbyło się w Wodzisławiu Śl. 10 września miało na celu zainicjować kolejny klub. W sposób naturalny oferta skierowana była początkowo do sponsorów Klubu Sportowego Odra Wodzisław.

Nie od dziś wiadomo, że sport jest dziedziną mocno niedoinwestowaną w Polsce. Zarówno duże kluby sportowe, jak i małe kluby oraz stowarzyszenia lokalne zabiegają o sponsorów i darczyńców. Warto jednak rozróżnić cele tych zmagań o pieniądze i wsparcie. Sport szkolny, lokalne kluby osiedlowe i kluby miłośników różnych dyscyplin najczęściej zabiegają o środki na zakup koszulek, sprzętu sportowego i wyposażenia na potrzeby treningów, czasem paliwo na dojazd na zawody. Kluby kształtują u dzieci i młodzieży postawę zdrowego życia, aktywności fizycznej i sportowej rywalizacji.

Rywalizacja na nieco innym szczeblu jest też głównym założeniem dużych klubów sportowych. To nie tylko szlifowanie formy, ale mozolna praca nad taktyką i strategią, która ma na celu utrzymać się w lidze, przejść na wyższy poziom i walczyć w coraz silniejszej stawce. W tym przypadku kluby sportowe wskazują na ogromne zapotrzebowanie na środki finansowe. Sponsorzy klubów w zamian za sponsoring otrzymują nowoczesne produkty reklamowe w samych klubach oraz na wydarzeniach sportowych. Te widoczne są w mediach, na co sponsorzy wydają znaczącą część własnego budżetu na reklamę. Ogromna rywalizacja klubów od lat ma jeszcze jeden bardzo kosztowny aspekt: za ogromne kwoty handluje się zawodnikami.

Partnerskie Kluby Biznesu to projekt biznesowy zainicjowany przez Radosława Rogiewicza, przedsiębiorcę z Włocławka. Najogólniej rzecz ujmując idea PKB polega na tym, że sponsorzy dużych klubów sportowych wpłacają środki na rzecz PKB, a ten przekazuje wsparcie na rzecz klubu sportowego. Część środków pozostaje w PKB, dzięki którym kluby zajmują się logistyką pozyskiwania sponsorów oraz przede wszystkim budują wartość dodaną dla sponsorów. Jak mówi właściciel przedsięwzięcia, Partnerskie Kluby Biznesu to: biznes, sport, reklama i integracja. Podczas spotkania w Wodzisławiu padały przykłady, że biznes jest na pierwszym miejscu, wielu sponsorów nie jest nawet kibicami, ale dzięki elitarnej grupie klubowiczów może docierać do partnerów biznesowych w całej Polsce i realizować wspólne kontrakty. Obecnie istnieje 25 klubów, a jeden z ostatnich został założony przy GKS Jastrzębie.


Spotkanie, jakie odbyło się w Wodzisławiu Śl. 10 września miało na celu zainicjować kolejny klub. W sposób naturalny oferta skierowana była początkowo do sponsorów Klubu Sportowego Odra Wodzisław. Po wstępnych rozmowach, które kilka miesięcy wcześniej podjęto podczas spotkań integracyjnych Śląskiego Partnerstwa Gospodarczego (jakie tworzą izby gospodarcze i cechy Subregionu Zachodniego) ustalono, że warto podjąć współpracę, która może przysłużyć się lokalnemu środowisku sportowemu, jakie tworzą małe kluby i stowarzyszenia. Obecny na spotkaniu prezydent Wodzisławia Mieczysław Kieca podkreślił, że inicjatywa wspierania sportu jest szczytna, ale nie możemy wspierać jednego dużego klubu, a pomijać te małe organizacje, które pracują nad kreowaniem postawy sportowej i zdrowego stylu życia w szerszym znaczeniu. Krzysztof Dybiec, prezes Izby Gospodarczej w Wodzisławiu, podkreślił, że środowisko biznesowe skupione wokół izb i cechów, które obecnie wdraża Program Integracji w Subregionie Zachodnim ma na celu wspieranie przedsiębiorczości i jest otwarte na każdego przedsiębiorcę, zwłaszcza małego i średniego oraz lokalne firmy rodzinne. To w tym gronie działają małe kluby i jeśli chcemy im pomóc, to formuła Partnerskich Klubów Biznesowych dostosowana do tego celu ma szansę powodzenia.

Więcej na stronie: https://plusydlabiznesu.pl/Wspieranie-sportu-na-dwa-sposoby,n763.html

 

 

X
Podaj adres email osoby, której chcesz polecić artykuł:
Podaj imię polecającego:
Podaj swój adres email: