Przedsiębiorcy każdej branży podejmują próbę podjęcia działań, które mają na celu wzbudzić zainteresowanie ze strony klientów. Szeroka gama narzędzi umożliwiających promocję firm coraz częściej odbiega od tradycyjnych sposobów komunikacji z rynkiem. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż sprzedanie określonego produktu wiąże się najpierw z przedstawieniem go całego światu, poznaniem jego korzyści i zachętą kupna.
Tradycyjne narzędzia
Działanie z zakresu tradycyjnych reklam dzielimy na dwa filary: powyżej linii (środki masowego przekazu, kosztowna i efektowna realizacja) oraz poniżej linii (telefoniczna sprzedaż produktów, niskie koszty i mniej efektowna realizacja ).
Marketing szeptany
Polega na bezpośrednim polecaniu określonej oferty klientom. Tego rodzaju działanie ma duży wpływ, ponieważ słowny przekaz informacji ze strony osób z najbliższego otoczenia jest bardziej wiarygodne od telewizyjnych reklam.
Internet
Stanowi powszechne narzędzie promocji, którym posługują się przedsiębiorcy z każdej branży poprzez zakup reklam na różnorakich portalach internetowych, serwisach społecznościowych itp. Należy odpowiednio dobrać reklamę internetową oraz formę komunikacji.