Aktualności
Doradztwo marketingowe dla branży przetwórstwa rolno-spożywczego
Doradztwo marketingowe dla branży przetwórstwa rolno-spożywczego

Od drugiej połowy listopada 2014 r. usługa w zakresie doradztwa marketingowego dla branży przetwórstwa rolno-spożywczego jest dostępna jako usługa systemowa. 

Na czym polega usługa?

Doradca przeprowadzi audyt marketingowy, przygotuje plan marketingowy oraz pomoże w jego wdrożeniu. Klient będzie mógł także skorzystać ze szkoleń z zakresu marketingu, budowania planu marketingowego w branży przetwórstwa rolno-spożywczego, wdrażania planu we własnym przedsiębiorstwie i zasad monitorowania jego realizacji.

Oferta skierowana jest do mikro- i małych przedsiębiorców działających w branży przetwórstwa rolno-spożywczego. Celem usługi systemowej jest poprawa efektywności zarządzania przedsiębiorstwem, podniesienie zdolności operacyjnych przedsiębiorstwa oraz wzrost jego konkurencyjności poprzez wdrożenie nowych narzędzi marketingowych i sprzedażowych. 

Usługa składa się z czterech etapów:

Etap I: Audyt marketingowy – szczegółowa  analiza sytuacji rynkowej firmy, która stanowi podstawę do zbudowania zindywidualizowanego planu marketingowego przedsiębiorstwa;

Audyt może zostać przeprowadzony poprzez:

  1. analizę uwarunkowań zewnętrznych, np.  analizę popytu, podaży podobnych artykułów na rynku, potencjalnych nabywców i konkurentów, systemu dystrybucji i zaopatrzenia, etc. 
  2. analizę uwarunkowań wewnętrznych, tj. ocenę pozycji rynkowej klienta, analizę struktury sprzedaży, dotychczasowej działalności marketingowej klienta (o ile była prowadzona) oraz analizę jego słabych i mocnych stron, 
  3. identyfikację i analizę potencjalnych problemów marketingowych klienta. 

Etap II: Doradztwo strategiczne – przygotowanie planu marketingowego, zawierającego co najmniej 5 wykonawczych programów marketingowych, których wdrożenie  poprawi  efektywność  przedsiębiorstwa i umożliwi mu uzyskanie trwałej przewagi konkurencyjnej na rynku;

Etap III: Asysta we wdrażaniu planu marketingowego – pomoc doradcy w kompleksowym procesie wdrożenia 5 wykonawczych programów marketingowych przygotowanych podczas etapu II.

Etap IV: Szkolenie - dotyczące podstawowych zagadnień z zakresu marketingu, budowania planu marketingowego w branży przetwórstwa rolno-spożywczego, wdrażania planu we własnym przedsiębiorstwie i zasad monitorowania jego realizacji.

 

W województwie śląskim podmiotem świadczącym usługę doradczą KSU w zakresie doradztwa marketingowego dla branży przetwórstwa rolno-spożywczego pełni:

Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości S.A

Al. Wojska Polskiego 4

44-240 Żory

e-mail: arpsa@ka.onet.pl

Tel. 32 435 15 66

fax. 32435 15 66

X
Podaj adres email osoby, której chcesz polecić artykuł:
Podaj imię polecającego:
Podaj swój adres email: